Min søn har for meget fravær
Nada er mor til Salim på 17 år. Salim gik ud af 9. kl. for 1 år siden. Han afsluttede folkeskolen med gode karakterer. Salim har gennem længere tid snakket om, at han gerne vil læse til elektriker. Han kom ind på uddannelsen, men kort tid efter begyndte han at pjække meget.
Han går sent i seng og står sent op. Han virker ikke længere motiveret i forhold til at tage sin skolegang seriøst. Nada er bekymret for, at Salims venner fra gården har dårlig indflydelse på ham. To af dem studerer ikke, og den tredje har hun set blive stoppet af politiet. Nada ønsker, at hendes søn igen skal interessere sig for sin skole og sin fremtid.
Nada ved ikke, hvordan hun skal gribe situationen an. Hun ringer til Forældre Mellem Kulturer for at få rådgivning.
Nada taler med en rådgiver om, at det er vigtig for både Nada og Salim, at Nada sætter grænser for Salim. Rådgiveren og Nada taler sammen om, hvordan Nada kan stille krav til og sætte grænser for Salim, og hvordan han vil tage imod dette.
Nada og rådgiveren taler også om, at der er mulighed for, at Nada kan snakke med skolen omkring problematikken, og hvordan hun og skolen kan samarbejde omkring at nedbringe Salims fravær og sørge for, at både hjemmet og skolen arbejder i samme retning.